שופט הורה לשב"כ ולימ"ר לספק מזון לעצורים

בנצי לייזרוביץ No Comments on שופט הורה לשב"כ ולימ"ר לספק מזון לעצורים
עציר. ארכיון צילום: Olivier Fitoussi /FLASH90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שני מתיישבים אשר נעצרו הבוקר (שני) בשומרון, הובאו לדיון לפני זמן קצר לבימ"ש השלום בירושלים. בדיון נחשף כי ימ"ר ש"י והשב"כ מנעו מהעצורים מזון משעת המעצר היום לפנות בוקר עד לשעת הדיון. בעקבות כך, הורה שופט בימ"ש השלום בירושלים עמיר שקד בהחלטתו כי יסופק לעצורים אוכל.

בדיון נדחתה בקשת השב"כ וימ"ר ש"י להאריך את מעצרם ב-10 ימים, ובימ"ש האריך את מעצרם בשלושה ימים בלבד. את העצורים ייצג עו"ד דניאל שימשילשווילי מטעם ארגון חוננו.

בעוד זמן קצר ידון בימ"ש המחוזי בירושלים בערר ארגון חוננו כנגד הצו החריג המונע מהמתיישבים העצורים בשב"כ לפגוש בעו"ד. את הערר הגיש עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, ובדיון יצג עו"ד דניאל שימשילשווילי.

השניים נעצרו הבוקר בשומרון, בידי כוחות שב"כ וימ"ר ש"י, ונלקחו למתקן שב"כ לחקירה. בצו חריג נמנע מהם לפגוש בעו"ד עד הלילה בחצות.

עו"ד דניאל שימשילשווילי תקף את מניעת המזון מהעצורים ואמר: "ימ"ר ש"י והשב"כ ביקשו להאריך את מעצרם של מרשינו ב 10 ימים. בית המשפט האריך את המעצר ב 3 ימים בלבד. אנו סוברים כי אין מקום להארכת המעצר כלל ובוודאי שלא למנוע את מפגשם עם עורך דין משל היו 'פצצות מתקתקות'. בסופו של יום יתברר כי ההר הוליד עכבר. בדיון היום התברר לנו כי מרשינו לא קיבלו מזון מאז מעצרם, דבר שהוא זכות אלמנטרית בסיסית גם של חשודים ועצורים. אני מפציר בשב"כ ובימ"ר לדאוג לזכויותיהם של מרשיי. אנו נפנה לבית המשפט המחוזי בערר על איסור המפגש השערורייתי והדרקוני".



0 תגובות